International Signature Programme
เมื่อทักษะทางภาษาอังกฤษเป็นเพียงกุญแจเบิกทางสู่การเป็น Global Citizens
ISP VISION
Connect lessons with the real-world problems
เชื่อมโยงบทเรียนเข้ากับ สถานการณ์โลกในปัจจุบัน
Encourage students to experiment and
tackle real-world challenges
ส่งเสริมให้นักเรียนให้ทำการค้นคว้าและ
รับมือกับความท้าทายในโลกแห่งความเป็นจริง
Develop students’ transferable skills : flexibility,
creativity and effective communication
มุ่งเน้นพัฒนา ทักษะที่สามารถต่อยอดได้จริง เช่น ความยืดหยุ่นทางความคิด, ความคิดสร้างสรรค์ และ การสื่อสารอย่างมีประสิทธิภาพ
Emphasize that collaboration and
critical thinking can solve even trickiest problems
ให้ความสำคัญกับการทำงานร่วมกับผู้อื่นและ
การคิดอย่างมีวิจารณญาณว่าจะช่วยแก้ได้แม้ปัญหาจะยากแค่ใหน
ACADEMIC
Expeditionary Learning
- focus on active, experiential learning.
- Students engage in hands-on experiences and real-world projects under SDGs Move
Core Curricular
- focus on verbal skills and quantitative & computational skills
- based on CAIE’s learning objectives
- assessed by CEM Assessment
Academic Pillar : M1 - M2
CAIE
Cambridge Assessment International Education (CAIE)
- the world’s largest provider of international education
programmes and qualifications - ISP’s M1-M3 focuses on Cambridge Lower Secondary
Academic Pillar : M3 - M6
Dual Degrees
- Washington Academy
- NEASC accreditation
- get dual degrees, Thai and US diplomas
- M3: start transitioning
- AP: optional for interested individuals (advanced topic for university foundation)
Career Track
- help learners set their goals and learning journey
- be ready for international college credit and placement
Expeditions & SDGs
Sustainable Development Goals (SDGs)
Academic Pillar : M3 - M6
The Global Goals
- adopted by the United Nations to address various social,
economic, and environmental challenges by 2030. - prepare young learners to be global citizens and change-makers
- emphasizes the importance of learning by doing and encourages students to apply their knowledge in authentic contexts
- resonate with our philosophy
- Global Head, Local Heart, Practical Hands
Example
SDG 3 | Good Health and Well-being
- Ensure healthy lives and promote well-being for all at all ages
Learning objectives
- allow learners to apply knowledge and skills from one subject to
understand and perform tasks for another subject - help learners see how a concept can actually be used in real life
- The learner knows conceptions of health, hygiene and well-being and can critically reflect on them
- The learner is able to include health promoting behaviours in their daily routines.